GreenLiving - VeganButiken i Borlänge

Köpvillkor

Du måste vara minst 18 år för att handla via denna butik. Vi levererar endast varor till myndiga personer. I och med att en beställning läggs garanterar du att du är myndig.


Priser

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.



Betalning

Pay Pal

PayPal är en globalt ledande betalningstjänst och ett tryggare och snabbare sätt att betala och ta betalt på nätet. Med PayPal kan man betala och överföra pengar utan att behöva avslöja sina betalningsuppgifter och dessutom flexibelt välja hur man vill betala. Betalning sker med ett par knapptryckningar och pengar överförs omgående till säljarens PayPal konto. Du kan läsa mer om PayPal här: https://www.paypal.com/


Kortbetalning

Du kan också välja att betala säkert med ditt VISAkort, Masterkort eller American Expresskort där betalningen sker genom en säker onlinetransaktion.


Leveransvillkor

Tillgängliga fraktsätt

Ditt paket skickas med DHL Freight, du får ett meddelande när du kan hämta ut ditt paket på ditt närmaste utlämningsställe.


Fraktkostnad

Fraktkostnaden beräknas utifrån ditt pakets vikt och vi försöker att hålla din fraktkostnad så låg som möjligt.


Leveranstid

Beställningar som inkommit till oss innan kl 12 vardagar, skickas samma dag och levereras till ditt närmaste utlämningsställe mellan 1-3 dagar.


Hämta ut i Butik

Vill du slippa fraktkostnaden kan du välja att hämta ut dina varor i butiken i Borlänge. Det du behöver göra då är att kontakta oss via mail eller telefon för att lägga din beställning.


Ej uthämtat paket

Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Efter tre påminnelser skickas det tillbaka till DHL för vidare instruktioner från avsändaren. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-


Ångerrätt/Reklamation

Du bekostar själv din returfrakt tillbaka till oss, retursedlar skickas endast ut vid godkända reklamationer. Kontakta oss när du önskar göra en retur. Administreringen sker vanligtvis 3-5 arbetsdagar efter det att vi mottagit din retur.

Reklamationer

När du mottagit din vara är det viktigt att du omgående inspekterar denna. Vid skadad paketering reklameras detta direkt på plats hos utlämningsstället. Vi ställer höga krav på kvalitet av våra leverantörer och garanterar att de varor du beställt av oss levereras felfria. Skulle du trots detta motta en defekt eller fellevererad vara ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt. Beskriv felets art och bifoga gärna ett bildunderlag om du har möjlighet.

Vid en godkänd reklamation skickar vi dig en retursedel, antingen via mail eller via vanlig post. Denna retursedel ger dig fri frakt tillbaka till oss, andra returkostnader ersätts ej.

Vi följer lagen om distansavtal: http://www.konsumentverket.se/Vart-arbete/Lagar-och-regler/Konsumentlagar/Lag-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/


Returer

Vi följer lagen om distansavtal (minst 14 dagar): http://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/vad-lagen-sager/lagen-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/



Kontaktinformation

Kontakta oss gärna om du har funderingar kring den beställning du vill göra eller har gjort. Du kan kontakta oss via Facebook, Instagram, via brev, telefon, mail eller sms.

Adress:

GreenLiving – VeganButiken i Borlänge

Hantverksbyn 7

784 33 Borlänge

Telefon: 073-9436085

Mail: Greenlivingblge@gmail.com

Org.nr: 8511197223

Facebook: GreenLiving – VeganButiken i Borlänge

Instagram: @greenlivingblge